Teknikhallen växer och gör Nordensatsning

2 min läsning Publicerad 13 februari 2024

Teknikhallen går som tåget. Företaget har flyttat in i nya lokaler på Norrboda och 2024 ska Teknikhallen.se lanseras brett i hela Norden.

Bröderna Achour och Sargon Narse driver snabbväxande Teknikhallen.se som nu har investerat i nya lokaler på Norrboda Industriområde.
Att fånga upp unga talanger via Nässjös olika utbildningar och praktik är ett självklart sätt att utveckla verksamheten, Abdikhadir är en av 13 engagerade medarbetare.

Det som började som en e-handel ”lite på skoj” för bröderna Achour och Sargon Narse har snabbt växt till big business. Teknikhallen.se är i dag en av marknadsledarna på tillbehör för mobil telefoni och surplattor. 2022 utsågs de till Årets unga företagare i Nässjö kommun och 2023 fick de Dagens Industris prestigefyllda Gasellpris för snabbväxande företag. Det gånga året omsatte Teknikhallen 50 miljoner på 13 medarbetare. En häftig tillväxtresa förstås, men Achour Narse betonar att tillväxtstrategin bygger på kvalitet:

– Vi har hela tiden lönsamheten i fokus och ser till att ha en bra kassa innan vi gör de investeringar som krävs för nästa tillväxtfas.

Växer i Norden

Förra året gjordes en rejäl investering när bolaget förvärvade en fastighet om 1500 kvadratmeter i bästa läge på Norrboda industriområde.  

– Våra tidigare lokaler på Storgatan var inte optimala, vi fick klämma ihop oss på 360 kvadrat. Dessutom låg lagerdelen i en byggnad och sälj- och administration i en annan. Med våra nya lokaler får vi helt andra möjligheter att utveckla affären, samtidigt som vi får ett ännu tightare team, säger Sargon Narse. 

Med de nya lokalerna blir det också möjligt att förverkliga nästa del av strategin. 

Teknikhallen.se – som tidigare bara har funnits i Sverige – ska lanseras i hela Norden.

– Vi får se vilket av de nordiska länderna som vi börjar med. Norge är en superintressant marknad – norrmännen gillar Teknikprylar. Och Finland har stor utvecklingspotential. Vi börjar i år och kommer att etablera oss på en marknad i taget, om vi hinner med alla i år återstår att se. Det gäller att vara ödmjuk, göra sin hemläxa och kunna marknaden, betonar Sargon. 

Effektiv lagerhantering är en av hemligheterna bakom framgångarna. Just nu har bröderna Narse mer än 33 000 artiklar i lager. 

Logistiskt toppläge

Bakom Teknikhallens tillväxt ligger noggranna marknadsanalyser. Achour och Sargon håller hela tiden koll på vilka produkter som finns på marknaden och hur de marknadsförs av konkurrenterna. En av framgångsfaktorerna är uppbyggnaden av logistiken på lagret där medarbetarna får möjlighet att jobba riktigt snabbt och effektivt – just nu finns här mer än 33 000 artiklar. 

– Vi har även sneglat på möjligheterna att automatisera lagret men det är en framtidsfråga, säger Achour och konstaterar att innovationsförmågan inom lager och logistik är en viktig del av Teknikhallens konkurrenskraft:

– Vårt nya läge är dessutom kalas, precis intill påfarten till riksvägen – vi får leveranserna först på morgonen samtidigt som vi har fördelen av att få skicka sist.