Elon laddar för ny butik på Sörängen

2 min läsning Publicerad 6 april 2023

Elon i Nässjö trotsar inflation och lågkonjunktur och fyrdubblar verksamheten i nya lokaler på Sörängen. Samtidigt inviger man en ny köksutställning och nyanställer. ”Det finns en stor efterfrågan på vitvaror här i Nässjö och självklart ska kunderna inte behöva åka till en annan stad för att handla!”, säger Håkan Göransson.

Familjen Göransson framtidssäkrar verksamheten med nya lokaler på Sörängen. Marcus Göransson och Håkan Göransson är laddade inför flytten. Elliot Hultgren-Göransson, som är tredje generationen i vitvarudynastin, har lovat att han också kommer att hjälpa till. 

Det blir en rejäl uppgradering när Elon flyttar in i sina nya lokaler på Sörängen i början av maj. Sammanlagt handlar det om 1 200 nya fräscha kvadratmeter i den byggnad som har uppförts av Aspehof Fastigheter.

– Idag har vi 300 kvadratmeter att husera i, så det är klart att vi får helt andra förutsättningar att utveckla vår verksamhet. Vi vill erbjuda en helhetslösning och nu kan vi samla utställning, produkter, kunskap och service på ett ställe, konstaterar Håkan Göransson och får medhåll av sonen Marcus:

– Vi är ju lite trångbodda. Nu får vi bättre parkering för kunderna, effektivare in- och utlastning för varor och kan ta hem mycket mer produkter. Vi kommer också att börja sälja kök, badrum, garderober och blandare och får plats med en egen köksutställning, berättar Marcus. 

I samband med expansionen har man också anställt en ny kökssäljare och i dag har familjeföretaget fem medarbetare och två butiker (familjen Göransson driver även Elon i Vetlanda).

Pappa Håkan står för säljet medan Marcus är den som huvudsakligen jobbar på fältet med installation och service. Han har med andra ord fullt upp.

– Vi ansvarar både för garantiservice åt leverantörerna och erbjuder vanlig service. Dessutom säljer vi också luftvärmepumpar som ska servas med jämna intervaller, förklarar Marcus. 

Dyrtider och lågkonjunktur till trots så är Håkan och Marcus inte oroliga.

­– Det här är en satsning för framtiden. Och även i lågkonjunktur behöver man en tvättmaskin och en kyl – möjligen väljer man ett billigare alternativ. Dessutom är det många som vill byta ut gamla vitvaror mot nya energieffektiva, säger Håkan.