LG Collection i utökat samarbete med HärjedalsKök

När HärjedalsKök utökar sitt kunderbjudande är det LG Collection som står för bänkskivorna. Det öppnar upp för stora volymer och ökad omsättning, berättar LG Collections VD Jonas Svensson.
Mathias Abrahamsson, vd HärjedalsKök, och Jonas Svensson, vd LG Collection.

Mathias Abrahamsson, vd HärjedalsKök, och Jonas Svensson, vd LG Collection.

Med egen produktion av köksluckor i Funäsdalen och montering på plats ute hos kunden har HärjedalsKök nått stora framgångar. Nu förnyar företaget sin strategi och tar in även bänkskivor i sin försäljning. Bänkskivorna kommer från Nässjö, närmare bestämt från LG Collection.
– Vi är väldigt glada över att ha sjösatt vårt utökade samarbete med LG Collection. Vi har jobbat många år tillsammans, vilket gett oss en stabil plattform att ta spjärn ifrån när nu vi nu utökar kunderbjudandet med bredare bänkskivssortiment och smarta lösningar för stänkpaneler. Här kommer LG Collections skicklighet, erfarenhet och passion för sina produkter att spela en avgörande roll för vår fortsatta utveckling inom kökssverige, säger Mathias Abrahamsson, vd HärjedalsKök.

HärjedalsKök har visserligen erbjudit bänkskivor även tidigare, men då endast i samband med att montören är på plats ute hos kund. Genom att bänkskivorna nu blir en del i ordinarie utbud, förväntas försäljningen av bänkskivor att öka.
– De kommer att erbjuda sina kunder en helhetslösning som vi tillsammans tror väldigt mycket på. Efter dagarna med utbildning på Träcentrum och besök hos oss på fabriken så känns det som att det var en laddad säljkår som vände hem i slutet av förra veckan, säger Jonas Svensson, vd LG Collection.

HärjedalsKök samlade nyligen sin annars spridda säljkår på Träcentum i Nässjö för utbildning och erfarenhetsutbyte. Det var i samband med den konferensen man även gjorde ett fabriksbesök på LG Collection.
– Det känns väldigt positivt, de är ett gott gäng. Den styrka de har med sina 60 köksexperter och säljkontor över hela landet är en ganska unik konstellation i kökssverige. De säljer kök för 180 miljoner och vi tror givetvis att detta är en stor möjlighet även för oss att öka våra volymer, säger Jonas Svensson.

Det utökade samarbetet sker mellan två välrenommerade företag. Båda företagen har blivit utsedda till Årets företag i sin respektive kommun. Härjedalskök har dessutom blivit utsedda till Gasellföretag av Dagens Industri.

Publicerad 2016-03-10 | Av: Jacob Sundberg