Ur & Penn och Bastard Burgers flyttar in i Fenix Gallerian

Nu storsatsas det på Fenix Gallerian i Nässjö! Under året kommer gallerian att renoveras både invändigt och utvändigt och flera nya koncept är på väg in, bland annat smyckesbutiken Ur & Penn och hamburgerrestaurangen Bastard Burgers.
Fenix Gallerian ligger centralt i Nässjö och inhyser idag bland annat Jeansbolaget, Nymans skor och Qlints.
Under hösten öppnar Bastard Burgers, en hamburgerrestaurang med rötter från Norrland. Företaget siktar på att ha 40 restauranger igång under 2019. Läs mer om restaurangen här >>
Så fort renoveringen är klar slår Ur & Penn med sitt senaste koncept upp dörrarna i Fenix Gallerian och då förhoppningsvis tillsammans med fler nya butiker och restauranger.

Fenix Gallerians nya ägare KTI Fastigheter satsar nu med hjälp av New Property Retail & Development på att utveckla och hyra ut gallerian. Under tisdagsmorgonen meddelade New Property att två nya koncept är på ingång och dessutom kommer fastigheten att få en rejäl uppfräschning.

– Gallerian kommer att totalrenoveras och få en helt ny fasad, säger Sofia Petzelius, vd och Partner på New Property Retail & Development. Vi kommer att riva väggar och golv, bygga nya toaletter och göra galleriagången på andra planet rak. Fastigheten kommer att bli mer modern, stilfull och ljusare, fortsätter hon.

Visionen är att skapa en samhörighet mellan Gallerian Loket och Fenix Gallerian.

– För oss är det viktigt att skapa en galleria som samspelar med resten av staden. Vi vill att det ska bli ett naturligt stråk mellan galleriorna som gör att Nässjöbon väljer att handla lokalt, säger hon.

Renoveringen är planerad att påbörjas under sensommaren och bli klar i år.

Fler butiker och restauranger är intresserade

Fenix Gallerian är cirka 3000 kvadratmeter och har plats för runt 15 butiker och restauranger. Nyligen blev det klart att Ur & Penn och Bastard Burgers ska flytta in, och ännu fler är på väg.

– Vi har flera aktörer som vi just nu samtalar med. Vår vision är att skapa en mötesplats där vi fyller lokalerna med olika sorters butiker och restauranger. Vi tittar på både större kedjor och mindre lokala företag som har genomtänkta och långsiktiga affäsidéer. Det viktiga är att det är koncept som Nässjöbon skulle gilla, avslutar Sofia Petzelius.

Publicerad 2019-06-25 | Av: Nicole Erkensten