Rätt Kommunikation anställer och flyttar till Nässjö

I dagarna fyller Rätt Kommunikation fem år. Lagom till jubileet har företaget både anställt och flyttat till Nässjö.

20150511_rattkommunikation

Nu befinner sig Rätt Kommunikation så att säga mitt i smeten. Närmare bestämt i EOS-huset i centrala Nässjö. Flytten från Bodafors var en naturlig följd av att Marthina Knutsson, företagets ägare själv flyttade till stan. Från och med 1 april anställdes Britt Ahlqvist på Rätt Kommunikation – en naturlig rekrytering då de båda tidigare har arbetat nio år tillsammans på ett annat företag. Omsättningen och beläggningen har ökat så pass mycket att en nyanställning var nödvändig.
– Det tar ungefär fem år, säger alla, innan det börjar rulla. Och nu har jag haft de värsta hundåren. Vi har kvar fyra konsulter sedan tidigare, så totalt är det cirka tre heltider fördelat på sex personer, säger Marthina Knutsson.

Nyanställning ger avlastning
Marthina Knutssons hundår, med sextio, sjuttio timmars arbetsvecka, kan läggas till handlingarna i och med nyanställningen.
– Skillnaden mellan att ha konsulter och att ha anställda är bland annat att jag kan få hjälp med det administrativa och inte bara uppdragen. Så att jag kan få hjälp med det som jag annars gör på kvällar och helger, säger Marthina.

Britt Ahlqvist kommer in i ett fräscht, nyrenoverat kontor. Nya golv, nymålade väggar och ett helhetsgrepp om inredningen ger hög trivselfaktor på kontoret.
– Utöver nya utmaningar så är det roligt att få jobba ihop med Marthina igen, säger Britt.

Hjälper kunder hitta nya kunder
Stora delar av Rätt Kommunikations kunder finns i Jönköpingsområdet, men ett antal finns även ute i landet, däribland i Anderstorp och Halmstad.
I Nässjö finns bland annat Höglandets Kompressorservice och Nässjö Akademin som aktuella uppdragsgivare.
Plasttillverkaren HYSS AB har valt att anlita tjejerna igen då de har haft stor nytta av företaget och har fått in stora beställningar tack vare Rätt Kommunikation.
I en tidigare intervju med Mats Södergren, VD på HYSS (publicerad här), berättade han:
”Tre eller fyra dagar efter första samtalet så var affären klar. Så det var en verktygsorder på en halv miljon och en plastorder på 1,5 miljon. Det tackar vi Marthina för, hon gjorde ett fantastiskt bra jobb och är makalös på att ta sig fram till rätt person på företaget”. Goda betyg från ett tillverkningsföretag som starkt har ökat omsättningen på den senaste tiden.

Full rulle framöver
Förutom mötesbokning sysslar Rätt Kommunikation med bland annat marknadsundersökning, omvärldsanalys, säljutbildning, registervård och uppföljning på event.
– Det ser jätteljust ut framöver. Många företag vill och behöver ha hjälp med att hitta nya kunder och det hjälper vi dem gärna med, avslutar Marthina Knutsson.


Rätt Kommunikation erbjuder just nu Nässjö Näringsliv AB:s intressenter 10 procent rabatt på marknadsundersökningar. >>Läs mer