Temat ”Platsvarumärket Nässjö” lockade många till företagsfrukost

Rekordmånga kom på Nässjö Näringslivs och kommunledningens företagsfrukost under onsdagsmorgonen.

Temat ”Platsvarumärket Nässjö” lockade många till företagsfrukost

Temat ”Platsvarumärket Nässjö” lockade många till företagsfrukost

Temat ”Platsvarumärket Nässjö” lockade många till företagsfrukost

Temat ”Platsvarumärket Nässjö” lockade många till företagsfrukost
 
Kommunalrådet Anci Magnusson hälsade alla varmt välkomna till frukosten.

 

Temat ”Platsvarumärket Nässjö” lockade många till företagsfrukost
Temat ”Platsvarumärket Nässjö” lockade många till företagsfrukost
Helena Nordström är grundare till företaget Placebrander. Hon är en av Sveriges främsta experter inom platsmarknadsföring.

 

Sedan 2015 har Nässjö Näringsliv och kommunledningen anordnat ett antal företagsfrukostar för att ge företagare, kommunledningen samt Nässjö Näringsliv möjlighet att nätverka. Under senare tid har man även haft olika teman, vilket har visat sig att vara ett lyckat koncept. Och extra lyckat blev det när man hade satt ”Platsvarumärket Nässjö – Så drar du nytta av det!” som rubrik.

– Vi fick vi rekordmånga anmälningar till den här frukosten, runt 100 besökare kom för att nätverka och lyssna på Helena Nordströms föredrag om platsvarumärket, säger Marcus Wårdmark, från Nässjö Näringsliv.

Ska lanseras mot sommaren

Platsvarumärkesarbetet drivs av Nässjö kommun tillsammans med föreningar och näringsliv. Syftet med arbetet är att skapa en enhetlig och positiv bild kring Nässjö för att attrahera invånare, företag och besökare. Målet är att lansera det nya varumärket mot sommaren och det är först då som texter, bilder och annat material kommer att läggas ut och vara fritt för alla att använda i sammanhang när man ska prata om Nässjö.

– Hela det här arbetet går ut på att vi ska göra det enklare för dig att älska Nässjö och visa omvärlden ditt älskade Nässjö. Framtiden skapar vi tillsammans, sade Helena Nordström under sitt föredrag.