Best of Brands flyttar sitt lager till Nässjö

Best of Brands lägger över hela sin lager- och logistikverksamhet på OnePartnerGroup Logistics och flyttar sitt centrallager till Nässjö.

Klädkedjan Best of Brands har ingått samarbete med OnePartnerGroup Logistics. Samarbetet är långsiktigt och innebär att OnePartnerGroup Logistics ska agera centrallager för Best of Brands butiker och e-handel, samt sköta all transport och distribution från sina nya lagerlokaler i Nässjö. Johan Lindahl, VD för OnePartnerGroup Logistics, gissar att affären kommer att landa på 60 miljoner kronor och för Nässjös del kommer affären skapa 10 nya jobb och ytterligare tillväxt för kommunen.
– Vi gläds över att ett så starkt varumärke som Best of Brands väljer OnePartnerGroup och Nässjö. Detta kommer att ge effekter för fler företag, säger Claes Johansson, VD för Nässjö Näringsliv AB.

Det nya centrallagret hamnar i Nässjö Tryckeriets tidigare fastighet i Norrboda. Här kommer Best of Brands att ha 2 500 kvadratmeter.

Ett steg för tillväxt

Genom att lägga över sin lager- och logistikverksamhet på OnePartnerGroup Logistics kan Best of Brands ta nästa steg på tillväxttrappan.
– Lagerhantering är inte en del av vår kärnverksamhet och därför har vi tagit ett strategiskt beslut att lägga ut all lagerverksamhet på en logistikpartner. Logistik är en av de största och viktigaste frågorna för handeln idag och framtiden. Med detta beslut så säkerställer vi en trygg framtid, säger Andreas Giambanco VD och Stina Höög Ahlstrand Inköp- & Logistikchef på Best of Brands.

Med OnePartnerGroup Logistics hjälp får Best of Brands högre kvalitet på tjänsterna gentemot butiker, minskar sina kostnader och får samtidigt en snabbare och mer precis logistikkedja.

Mer än bara en logistikpartner

Johan Lindahl berättar att det finns fler värden bakom samarbetet.
– Förutom en logistiklösning så erbjuder vi ett helhetskoncept som är väl anpassat till Best of Brands behov, till exempel via våra tjänster som returlogistik, fotostudio och kundtjänst. Vidare har våra kunder möjlighet att arbeta med vår reklambyrå för utveckling av webbshop, sökmotoroptimering och marknadsföring. Då vi även bygger logistikfastigheter så kan vi anpassa vår lösning efter kundens eventuellt förändrade behov vilket gör oss till en flexibel tillväxtpartner, avslutar Johan Lindahl, VD för OnePartnerGroup Logistics.

Publicerad 2017-10-12 | Av: Nicole Erkensten