Ny pigg butik på Storgatan

<strong>Nässjös egna hälsoprofiler, Katarina Carltad och Daniel Tadic, fortsätter sin framgångsrika entreprenörsresa. Sista helgen i september är det invigning av deras nya satsning PiggaButiken på Storgatan. </strong>

Ny pigg butik på StorgatanKatarina Carltad och Daniel Tadic satsar vidare inom hälsosektorn och lanserar nu ett eget butiksvarumärke – PiggaButiken – med fokus på naturliga och ekologiska produkter samt behandlingar och terapeutiska tjänster.

Ny pigg butik på StorgatanNästa helg är det invigning av den nya butiken i Nässjö med erbjudanden och aktiviteter. De trogna Nässjökunderna har förstås redan hittat till PiggaButiken där de välkomnas av Erika Henewall som är en av PiggaButikernas 10 medarbetare.

Syskonen Katarina Carltad och Daniel Tadic är välkända för Nässjöborna vid det här laget. De båda superentreprenörerna har framgångsrikt drivit de tre Life-butikerna i Nässjö, Tranås och på Asecs i Jönköping. Daniel har även suttit med i Life-kedjans ledningsgrupp.

Växande e-handel

Karriären inom kost och hälsa började redan 2003 när syskonen tog över Life-butiken i Nässjö, och sedan dess har verksamheten expanderat. För några år sedan tog de också steget att starta en egen webb-butik med produkter inom naturlig hudvård och hälsa: piggabutiken.se

– Vi var tidigt ute med att specialisera oss på naturlig och ekologisk hudvård vilket gav oss ett försprång. Efter ett tag upptäckte vi att många kunder åkte ganska långt för att handla våra produkter och då föddes idén att starta en webb-butik. Dessutom insåg vi vartåt vinden blåste – att webbhandeln skulle komma att bli allt mer betydelsefull även på vår marknad, förklarar Daniel Tadic.

Satsar på eget varumärke

Satsningen har gått lysande och tidigare i år sålde de Life-butiken på Asecs och bestämde sig för att fokusera på webb-butiken och de två butikerna i Tranås och Nässjö. Samtidigt väljer de att lämna Life-kedjan och satsa helt och hållet på det egna varumärket PiggaButiken. Sista helgen i september, torsdag till lördag, är det dags för nyinvigning med happenings och erbjudanden.

– Att vi väljer att lämna kedjan och stå på egna ben har flera orsaker. På det här sättet kan vi styra inköp och sortiment själva och erbjuda våra kunder ännu bättre kampanjer, säger Daniel som betonar att kunderna kommer att känna igen sig:

– Vi behåller vår profil med inriktning på ekologiska och naturliga varumärken. PiggaButiken kommer även att erbjuda behandlingar och terapeutiska konsultationer precis som tidigare. För oss är den lokala förankring viktig – det ska finnas hjärta i allt som vi gör!

Publicerad 2018-09-20 | Av: Amelie Bergman