Utbildning: SEM-manager

Datum: 20 augusti, 2018
Tid: kl. 13.00-16.00

Vill du veta hur din webbsida kommer högre upp i rankningen på Google? Med utbildningen SEM-manager på Nässjöakademin lär du dig att genomföra lyckade annonskampanjer som driver relevant trafik till din webbplats. Bli ett digitalt proffs och få verktygen för att strategiskt genomföra betald digital marknadsföring för att nå just era mål.

För vem?

SEM-manager vänder sig till dig som är ny i ämnet men har jobbat med digital kommunikation och/eller utveckling inom kommun, myndighet, företag eller organisationer.

Upplägg

Utbildningen består av föreläsningar, övningar samt litteraturstudier och innehåller statistikframtagning, verktygshantering, skapande av rapporter, webbcopy, Bing/Yahoo-ads, artikelmarknadsföring, Google Adwords samt certifiering i Google Adwords och strategiarbete. Utbildningen innehåller även övningar för att skriva bra annonser samt möjlighet till att ta certifiering i Google Adwords.

Certifiering

Utbildningen genomförs av en Google Adwords Certifierad Partner vilket innebär att du efter avslutad utbildning även kan välja att certifiera dig. Din AdWords-certifiering visar att du är certifierad användare inom onlineannonsering. Du blir även diplomerad SEM-redaktör.

Innehåll:
  • Hur marknadsföring på sökmotorer fungerar och vilka mekanismer som påverkar annonsplaceringar.
  • Grunderna för annonsering på Google Adwords, Yahoo Advertising Solutions, Instagram, LinkedIn och Facebook Ads.
  • Olika typer av nätverk som erbjuds av sökmotorerna.
  • Matchads som är ett nätverk av artiklar.
  • Analys av annonseringsstatistik i Google Analytics.
  • Begrepp inom sökmotormarknadsföringen t.ex. CPC, CPA, PPC, CTR, kvalitetsvärde, omvandlingskostnad och bounce-rate.
  • Annonsering på Google Adwords genom att skapa konto, kampanjer, sökord och annonstexter som ger relevant trafik till rimliga omvandlingskostnader.
  • Utvärdering av en extern PPC-leverantörs arbete.
  • Kunna ta fram en riktad annonskampanjplan för att driva trafik från betalda sökmotorer.
  • Kunna förstå och utvärdera tredjeparts leverantörer.

 

Kursledare

Torbjörn Noaksson, Din Webbstrateg

Torbjörn jobbar med digital affärsutveckling sedan år 2006 och är informationsteknolog i grund och botten. Torbjörn har sedan fem år jobbat med att utbilda både företag och studerande på yrkeshögskolor inom digitalisering.

Kurstillfällen

Utbildningen innefattar ca 3 h/gång under åtta utbildningstillfällen.

Kursdatum: 20, 23, 27 och 30 augusti samt 3, 6, 10 och 13 september
Tid: kl. 13:00-16:00

Kursavgift

12 000 kr per person

Plats

Nässjöakademin, Framtidsvägen 1, Nässjö

>> Läs mer och anmäl dig här!

 

Publicerad 2018-07-17 | Av: Nicole Erkensten